PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: renderöiminen näytönohjaimella eli GPU:lla  (Luettu 11835 kertaa)

kampa-mane

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
renderöiminen näytönohjaimella eli GPU:lla
« : Elokuu 07, 2014, 02:04:45 ap »
Moi

Viheraho, millaisella koneella renderöit videoita tällä hetkellä? Haluaisin kysyä onko sulla ollut jossakin koneessa mahdollisesti kokeilussa näytönohjainta joka tukisi renderöintiä? Tuli vain mieleen kun sanoit videossa "Aamutoimet" että rendaus tuppaa olemaan hidasta. Siitä tuli mieleen tuo GPU renderöinti.
Jos löytyisi jostain sattumalta esim. toimiva Nvidia GTX560ti (myyntikamoina menevät nykyään n. 60€) niin sellainenkin renderöisi jo moninkertaisesti nopeammin kuin koneen CPU. Nopeusero voisi olla luokkaa 5-10x verrattuna johonkin muutaman vuoden vanhaan tuplaydinkoneeseen. Toivottavasti löytyisi jostain sopiva kortti tai vaikka lahjoituksena.

Ps.
video "Johtoja ja kamojen kaivantaa osa 1"

-tuossa videossa ihmettelit NUM LOCK ongelmaa niin tuli mieleen biosissa on yleensä asetus josta voi valita sen onko se heti päällä vai ei. Voisiko olla tässä tapauksessa siitä kiinni?

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: renderöiminen näytönohjaimella eli GPU:lla
« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2014, 10:16:24 ap »
Ei mulla mitään tehonäyttiksiä ole.aina mitä vastaan sattuu tulemaan.
ku ei mulla ole ollut varaa ostella mitään tietokoneita itseasiassa viimeisin kone jonka rahalla olen ostanut oli 486 kone ja siitä on tovi aikaa.

jaa missähän sellainen asetus mahtaa olla.pitää joskus tutkia asiaa.


Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X