PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: USB liittimet valmistetaan niin että ne hajoaa  (Luettu 8437 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
USB liittimet valmistetaan niin että ne hajoaa
« : Elokuu 07, 2013, 02:46:45 ap »
Minusta nämä suunnitellaan niin että ne hajoaa.
Puhelinta pitää käyttää niin että siinä ei ole se johto kiinni.
ladatessa puhelinta ei pitäisi edes käyttää.
Nokian kaikissa puhelimissa on ollut tuo ongelma että liittimet irtoaa.
jo nokian 5000 oli tuollainen joskin liitin oli erilainen.
Minusta lautakunnan päätös on väärä.
mutta lienee tuokin jo voideltu rahalla?


http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/61253-400-eun-puhelinriita-insinoori-loysi-ratkaisevan-todisteen-usb-liittimesta


400 €:n puhelinriita: Insinööri löysi ratkaisevan todisteen USB-liittimestä

Uusi Suomi


 
    Kuluttajariitalautakunnan insinööri tutki matkapuhelimen microUSB-liittimen ja havaitsi voimakkaan vääntöliikkeen aiheuttamia murtumia.

Kotimaa

Kuluttajariitalautakunta ei suosita kuluttajalle hyvitystä matkapuhelinkiistassa, jonka selvittämisessä avusti myös lautakunnan insinööri. Lautakunta katsoi, että kuluttaja oli itse aiheuttanut matkapuhelimen vian.

400 euron arvoinen puhelin oli hajonnut vuoden takuun aikana. Puhelimen akkua ei ollut enää mahdollista ladata, koska USB-liitin oli vaurioitunut.

Puhelimen myyjä katsoi, että liitinvaurio oli syntynyt mekaanisen rasituksen vuoksi, ja kieltäytyi maksamasta korjausta. Ostaja puolestaan kiisti käyttövirheen.

Kuluttajariitalautakunnan insinöörin tekemien mikroskooppihavaintojen mukaan puhelimen microUSB-liitin oli murtunut eristepohjastaan ja johtimien tinatyynyistä.

Liittimen eristekielekkeen ja kontaktipinnien kärjissä oli "voimakkaan kytkentätyönnön aiheuttamia muodonmuutoksia ja murtumia", ilmeisesti kielekkeen aiemman väännön tai taivutuksen aiheuttaman irtaantumisen seurauksena. Sen sijaan eristeen pohjatukipelti ja ohjausholkki olivat lujasti kiinni piirikortissa.

–Liitinpistokkeella oli havaittavissa voimakkaita taivutusjälkiä ja maadoitusholkin muodonmuutoksia. Liitinpariin oli kohdistunut suhteettoman voimakasta taivutusta liittimien ollessa kytkettyinä toisiinsa, lautakunta kertoo maanantaina antamassaan ratkaisussa.

Insinöörin havaintojen perusteella lautakunta katsoi, että vian syynä oli puhelimen saama ulkoinen vaurio, joka johtui tapaturmasta tai laitteen vääränlaisesta käsittelystä. Vioittuminen katsottiin ostajan syyksi. Matkapuhelimen ostajalla ei näin ollen ollut oikeutta korvaukseen.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

OlviTenu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 12
  • Karma: +0/-0
  • OlviTenu
Vs: USB liittimet valmistetaan niin että ne hajoaa
« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2013, 07:55:08 ap »
Minusta lautakunnan päätös on väärä.

Miksi se sinusta on väärä? Eikö ole mahdollista, että on oikeasti tapahtunut virhe käyttäjän toimesta?

Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia laturien ja USB-liittimien kanssa koskaan, kun niitä käyttää normaalisti. Ymmärrän kyllä että liittimet hajoaa, jos unohtaa vaikkapa puhelimen laturiin samalla kun puhuu ja lähtee kävelemään. Tuon tapaisesta lienee ollut varmaan kyse tuossakin.

Eivät nuo normaalissa käytössä hajoa, ilman että niitä oikeasti taivutetaan tai revitään suht kovalla voimalla.

Minua vaan henkilökohtaisesti ihmetyttää ihmisten nousu varpailleen tuollaisesta, koska he eivät itse tiedä tapauksesta yhtään mitään. "Tuomio on väärä" miten niin voidaan sanoa ilman mitään tietoja, edes näkemättä itse tuotetta :D

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: USB liittimet valmistetaan niin että ne hajoaa
« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2013, 09:46:53 ap »
Siksi oletan että toi on niin yleistä ja kun se on niin heikko että jos sitä normaalisti esim väärin päin asinne koittaa laittaa niin se on vaan sitten altaaikayksikön paskana.
aivan vähänaikaa sitten oli samanlainen tapaus ja maksaa piti.
pitää maksaa kun tehdään heikkolaatuista paskaa mikä ei kestä normaalikäyttöä.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X