PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Pakollinen liikennevakuutus  (Luettu 10243 kertaa)

x-23

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 127
  • Karma: +0/-0
  • nörttitär
Pakollinen liikennevakuutus
« : Elokuu 26, 2012, 22:15:51 ip »
Mä kilpailutin lähes tulkoon kaikki vakuutusyhtiöt tuosta liikennevakuutuksesta ja aika paljon eroja
on heidän käytännöissä. Tilanne on tämä: vakuutuksenottaja on 28v nainen Jyväskylästä. Ei liikennevahinkoja tms. Maksuhäiriömerkintä on tullut, mutta asiat on hoidossa. Jokaisessa yhtiössä pyydetään vuoden etukäteismaksu. Mutta vain IF ja Pohjola laskevat bonusalennuksen tähän ekan vuoden käteismaksuun. Muualla se annetaan vasta seuraavana vuonna mikä mua kummastutti. Mä päädyin Pohjolaan koska ne antoi mulle +5 bonukseen. Eli mun yhteisbonus on nyt 25 ja maksaa piti vm. 92 pösöstä yhteensä 254 euroa. Tapiola pyysi yli 600 euroa, Tryg myös yli 600, Lähivakuutus n. 450e, pohjantähti yli 500, aktia yli 400 ja If 20% bonuksen kanssa 347 euroa. Melkoisia eroja, kysellä kannattaa ja ihan vaan etuja kyselemällä antoi ton lisäbonuksen. En mä sellasta oo ennen mistään saanu.
Mutta ihan "kiva" toi systeemi et ei voi autoo rekisteröidä omiin nimiin ennenkö on tuo vuodenvakuutusmaksu maksettu. Tuli ihan yllärinä. Viimeks ku oli auto niin oli vielä luottotiedot. Tosin nyt ei oo sit autosta vuoteen muita kuluja kun verot ja bensa + mahd. huollot.
~  Usko siihen mitä teet ~

Päätrolli

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2207
  • Karma: +0/-0
  • Ei vika suur tarvi ol jos se o pääs.
Vs: Pakollinen liikennevakuutus
« Vastaus #1 : Elokuu 26, 2012, 23:15:16 ip »
Minä periaatesyistä en kilpailuta Nissanin liikennevakuutusta. Vakuutus olkoon TRYG:ssä. Se maksaa 144,91 vuodessa ja bonukset on 70%.

Mahdollisesti hankin taas moottoripyörän marras - joulukuussa 2013. Tämä vakuutusteknisistä syistä. Moottoripyörä kannattaa vakuuttaa IF:ssä, siellä on halvimmat vakuutukset moottoripyöriin, toki mallista riippuen pohjantähti saattaa tarjota halvemman liikennevakuutuksen.

Liikennevakuutushan on vakuutus joilla ei pitäisi tehdä juurikaan voittoa. Epäilen suuresti että TRYG kusettaa reilusti moottoripyörän vakuutuksissa. Trygistä saamani tarjous moottoripyörän vakuutuksesta oli 2x suurempi kuin IF:stä.

TRYG:ssä saan pieniä alennuksia koska minulla on auton liikennevakuutus sieltä, kotivakuutus sekä tapaturma / henkivakuutus... Nordeassa olen avainasiakas koska asuntolainani on nordeasta. Mikään muu pankki ei olisi minulle asuntolainaa myöntänyt kuin nordea. Avainasiakkaana nauttii sitten pientä alennusta liikennevakuutuksista.

Nordean joku 2% alennus Trygin liikennevakuutuksesta on niin mitätön juttu siinä rinnalla että moottoripyörän vakuutus on 2x kalliimpi...

Olen soittanut TRYG:lle että haluan puhua aiheesta mahdollisimman ison pampun kanssa, asiakaspalvelu ei anna numeroita eikä kerro nimiä eikä välitä viestiä eteenpäin. Käskin asiakaspalvelijan ilmoittaa ylemmälle taholle että asiakas siirtyy IF:in asiakkaaksi koska IF tarjoaa samaan moottoripyörään puolet halvempaa liikennevakuutusta. IF hoitaa asiansa hyvin ja vastaa puhelimeen ja todennäköisesti tarvittaessa ohjaa puhelun ylimpään johtoon? Ei ole tarvinnut päristä IF:in suuntaan.

Vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa. Kuitenkin jos lähtökohta on se että bonus on 70% niin henkilöautoissa ei juurikaan suurta heittoa pitäis esiintyy Trygin ja halvimman välille.
Nissan Almera 1.6 -97 vakuutuksenottaja 34v mies Marttilan Ollilasta niin saadaan lukemaksi:

Liikennevakuutuksen perusmaksu 521,49
Bonusalennus 70%                   -365,04
Maksutapa-alennus 2,5%               -3,91   (yhdessä erässä)
Tryg Liikenne-etu 5%                   -7,63

MAKSU YHTEENSÄ                     144,91

Jos taas joku firma lupaa 500 euroon vuodessa - 70% niin maksettavaa tulisi: 150 euroo

Se mikä on helvetillisen hämmästyttävää liikennevakuutuksissa niin se että peräkärry tarvitsee liikennevakuutuksen. Ymmärrän sen toki. Itellä on peräkärry ja sen liikennevakuutus on 23,50 euroo vuodessa. Peräkärryihin ei sovelleta bonuksia. Mikäli parkkiksella ajan kärryn kanssa ja kolhasen jotain autoa kärryllä niin minun auton liikennevakuutuksesta se korvataan ja auton bonukset tippuu. Koska ei oo kaskoo eikä mitään niin kukaan ei korvaa kärryn vaurioita. Itellä peräkärry on arvokkaampi kuin auto. Autoliikkeestä joskus Almeran ostin 1500 euroon. Liikkeestä ostin kärryn uutena 2500 euroo. Kärryn vakuutus on halpa... Ei se kyllä mitään korvaakkaan.

Myönnetään että pilkunviilaajat ovat oikeassa että silloin korvaa kun kärry pääsee koukusta irti ja yksin törmää johonkin. Myös olen kuullut tapauksesta jossa kärryn lokasuoja on irronnut ajon aikana ja kärryn liikennevakuutuksesta korvattu. Äärimmäisen harvassa että kärryn liikennevakuutuksista korvataan mitään, kyllä ne haluaa vetoauton vakuutuksista ottaa bonuksia pois.

Jos taas joku törttöilee ja ajaa kärryä päin niin kyllä sen vakuutusyhtiö kärryn korvaa.
Rikon pyhältä tuntuvan hiljaisuuden, koska olen kapinallinen luonne. Kysyn sinulta, missä olet. Sinä siirrät katsettasi ja lasket kätesi omani päälle, lepäämään reidellesi. Kotona, vastaat, eikä sinun tarvitse kertoa enempää.

x-23

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 127
  • Karma: +0/-0
  • nörttitär
Vs: Pakollinen liikennevakuutus
« Vastaus #2 : Elokuu 26, 2012, 23:45:08 ip »
Ei täysillä bonuksilla varmaan kovin isoja säästöjä tule.

Toi peräkärryvakuutuksen korvaussysteemi on kyllä vähän hyvän tavan vastainen, jos se on erikseen niin olis sitten kans. Tollasenaan sen pitäis olla lähinnä joku lisäosa liikennevakuutukseen tms. jos kerran korvaussummat menee sit kuitenkin sen auton liikennevakuutuksesta. Onkohan toi nyt vakuutusyhtiöiltä ihan laillistakaan...
~  Usko siihen mitä teet ~