PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: DNA internet asiakaspalvelu  (Luettu 8928 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
DNA internet asiakaspalvelu
« : Syyskuu 25, 2012, 21:52:17 ip »
Kertomus DNA asiakaspalvelusta.Ja taas kaikki tietävä akka.Nyt reissaillessani täällä rajan pinnassa olen tilannut kaikkiin DNA mokkuloihin roaming eston eli en voi päästä ulkomaiseen verkkoon siirtämään dataa.Seitalassa ollessani jokin näistä mokkuloista siis se mikä on tuossa a-linkin boxissa kiinni meni telenorin verkkoon heittämällä.Mistä sen tiedän.siitä että siellä ei mikään muu toimi.tästä a-link purkista ei voi tietää minne tuo kiinnittyy vain valoista näet että on kenttä olemassa.nyt tumman sininen eli 3g:ssa ollaan.mistään ei kuitenkaan voi tietää missä verkossa tämä on.ei edes hallintasivuilta.tässä purkissa ei vain ole mahdollisuuksia katsella missä verkossa tämä on.No ilmoitin DNA asiakaspalveluun viasta että esto ei toimi.Asiakaspalvelija siis tämä akka kertoi että tällä ei voi päästä ulkomaiseen gsm verkkoon.Mennään sitten tällä tiedolla eteenpäin.Kun kerroin että on tämä huono asiakaspalvelu kun asiakaspalvelutietokanta on eri kui
n mitä verkkonoudattaa ja asiakaspalvelun koneet voi näyttää toista kuin mikä on oikea verkon tilanne.ja kun arvostelin asiakaspalvelua alaarvoiseksi niin akka löy mulle luurin korvaan.Minun ei ole pakko kuunnella tälläistä arvostelua.No nyt olen nuorgamissa täytyy vain toivoa että ollaan kotimaisessa verkossa ja miksi ei oltaisi.Onhan dna asiakaspalvelu aina oikeassa.Toivotaan että ollaan nimittäin estot on olemassa ja kait minun asiakkaana on voitava luottaa siihen että estot toimii.Koitin kyllä kertoa tälle ämmälle että jossain saattaa olla vikaa.Enhän tiedä oliko se telenorin tukiasema vain niin ystävällinen että päästi nettiin ja siellähän en tietenkään muuta kuin ihmetellyt että sinine syttyi siis 3g ja koitin että google aukesi ja katsoin ip osoitteen joka näytti dna ip osoitetta mutta koska missään puhelimessa ei toiminut dna niin oletin että ollaan telenorissa ja lopetin välittömästi käytön.m,utta koska tuo dna asiakaspalvelu on noin apinamaista niin teen tuostakin muutamasta sentistä reklamaation jos kusipäät kehtaavat siitä laskun laittaa . mutta nyt olen taas täällä rajaseuduilla laitteella mistä en mitenkään näe minne tänä on kiinnittynyt niin koska dna niin vakuutti ja alleviivasti että tällä ei voi päästä ulkomaiseen verkkoon niin kait tämä akka sitten oikeasti on ja tässä mokkulassa sitten on vain niin herkkä vastaanotin ja ylitehokas lähetin että tämä nyt sitten on jotenkin kantanut dna mastoon.kiitos ja kumarrus. mitä tästä opimme.asiakaspelvelijat ja varsinkin naiset on oikeita idiotteeja ja ihmetteln miksi tälläisiä ylimielisiä akkoja ylimpäätään on olemassa asiakaspalvelu tehtävissä.Jostain syystä DNA:lla niitä riittää.
kiitos ja kumarrus.Harvoin kirjoittelen näin pitkiä raapustuksia mutta nyt oli pakko.........
Elämä kallis - DNA halpa :)
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Pormestari

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 279
  • Karma: +0/-0
Vs: DNA internet asiakaspalvelu
« Vastaus #1 : Syyskuu 26, 2012, 11:27:43 ap »
Asiakaspalvelu oli täysin oikeassa. DNA:lla on Karigasniemen Ailigastunturilla ylivoimaisen tehokas ja hyvin suunnattu Ericssonin toimittama UMTS900-tukiasema (ei mitään Elisan ja TeliaSoneran NSN-romuja), jonka kuuluvuus yltää 24 km päähän Seitalaan todistetusti ja mitatusti. Joskin 24 km päässä kuuluvuus on jo heikohkoa ulkonakin, mutta Nokia E71 -puhelimellakin voi mennä 3G:hen ja kunnon antennilla varmasti tikkukin.

Utsjoen kunta oli ensimmäisiä kuntia Suomessa, jonne saatiin 3G-tukiasema tietyn operaattorin jokaiselle GSM-saitille eli DNA 3G:n kattavuus on on 100% DNA:n GSM-kattavuudesta Utsjoen kunnassa. DNA:n investoinnit viime vuosina Pohjois-Lappiin ovat olleet satoja tuhansia euroja.

Jos liittymässä on täydellinen roaming-esto, sillä ei voi mennä ulkomaiseen verkkoon. Mutta jos roaming-esto koskee vain dataa, päätelaite kuitenkin menee ulkomaiseen verkkoon, mutta datasiirto ei onnistu. Roaming-esto on asiakkaan ja operaattorin välinen sopimus. Mikäli roamingista kuitenkin tulisi laskua, olisi helppo laskun erittelystä huomauttaa operaattorille, että roaming ei ole mahdollista estosta johtuen, joten siitä ei voi laskuttaa.

Eli Pasi voi huoletta käyttää DNA:n laajaa verkkoa, jonka kuuluvuudesta mm. juuri tuolla Seitalassa (paras suomalaisista, mutta Telenorille häviää kaikki) olen Pasillekin maininnut. Se on tietenkin huono juttu, jos jokin päätelaite on niin surkea, ettei sillä näe, missä verkossa ollaan (valittaa voi A-Linkille, maahantuojalle tai jälleenmyyjälle). IP-osoitteesta ei verkkoa voi päätellä, koska normaalisti roamingissakin tulee oman operaattorin IP-osoite.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2012, 12:13:15 ip kirjoittanut Pormestari »
"Tää on tällanen paska, paskojahan nämä on." - Pasi Viheraho

Pormestari

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 279
  • Karma: +0/-0
Vs: DNA internet asiakaspalvelu
« Vastaus #2 : Syyskuu 26, 2012, 12:17:11 ip »
Jatkuu...
"Tää on tällanen paska, paskojahan nämä on." - Pasi Viheraho

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: DNA internet asiakaspalvelu
« Vastaus #3 : Syyskuu 27, 2012, 12:09:05 ip »
toivottavasti olette oikeassa.nuo data laskut on syvältä sieltä missä aurinko ei paistele
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Pormestari

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 279
  • Karma: +0/-0
Vs: DNA internet asiakaspalvelu
« Vastaus #4 : Syyskuu 27, 2012, 17:12:53 ip »
Kerran kuuntelin Pasiradiota kännykällä vahingossa Telenorin EDGE:llä. Silloin ei vielä ollut estoja. Onneksi EDGE on max. 200 kbit/s ja kuuntelin vain vajaat puoli tuntia ehkä, joten 10 eur/Mt taksalla (10 kertaa kalliimpi kuin nykyään) laskua tuli vain jotain 50 euroa. Laatu maksaa...
"Tää on tällanen paska, paskojahan nämä on." - Pasi Viheraho

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: DNA internet asiakaspalvelu
« Vastaus #5 : Syyskuu 27, 2012, 18:00:39 ip »
Kerran kuuntelin Pasiradiota kännykällä vahingossa Telenorin EDGE:llä. Silloin ei vielä ollut estoja. Onneksi EDGE on max. 200 kbit/s ja kuuntelin vain vajaat puoli tuntia ehkä, joten 10 eur/Mt taksalla (10 kertaa kalliimpi kuin nykyään) laskua tuli vain jotain 50 euroa. Laatu maksaa...

Juuri tälläisten juttujen takia minulla on ne estot....toivottavastiiii
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X