PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Sähkösavuke, E-savuke vai miksikä tuota nyt kutsutaan  (Luettu 7208 kertaa)

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Sähkösavuke, E-savuke vai miksikä tuota nyt kutsutaan
« : Elokuu 11, 2012, 08:18:10 ap »
Aina pitää vastistaa. Ihan periaatteen vuoksi.

Sähkösavuke on nimittäin tappava vehje ja haittaa varmaan monienkin elämää.

Että onpas tässä nyt sitten tosi vaarallinen laite käsillä!

Hyvin saa nikotiinia, mutta ei muuten ole kyllä TERVAA keuhkoihin suoltamassa, eikä HÄKÄÄ. Mikä on nopeavaikutteisempi. Terva jää pidemmäkai aikaa.


Vitun kessut, kun kuitenkin tervat ja kaikki muutkin jää niihin keuhkoihin...

Niiskutti

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 499
  • Karma: +0/-0
Vs: Sähkösavuke, E-savuke vai miksikä tuota nyt kutsutaan
« Vastaus #1 : Elokuu 11, 2012, 11:29:59 ap »
En ymmärrä miksi tässä maassa on tuo kielletty, kun normispaddua saa ostaa jos ikä riittää (tai myyjää ei kiinnosta) ja osaa nappia painaa kassalla...

Lainsäädäntö ei estänyt minua koskaan ostamasta röökiä. Torigrilliltä en saanut röökiä, jos hiukset oli ponnarilla, mutta hoksasin avata ne jo mäkkärin kulmalla ja ongelma selvisi. Toki oli myös muita grillejä ja kioskeja siihen aikaan. Tai sitten norkoilin kaupan nurkalla, kunnes joku haki. Aina sellanen löytyi.

Muistan lapsuudestani kioskin, Palosaaren paperi ja tupakka. Tosin sillon ostin vaan irtokarkkeja tyyliin: "Markalla kakkosia ja viidelläkytäpennillä kolmosta..." Jos ei olis lopettanu, nii varmaan olis nimensä joutunut vaihtamaan jo ajat sitten.

Kun porukat sai tietää uudesta harrastuksestani, eikä se uhkailuin/ takavarikoin loppunut, meni homma niin, että muori sitten osti tupakat ja "annosteli" niitä siihen malliin, että kouluun sain mukaani muutaman, jolloin piti koulun jälkeen käydä himassa kääntymässä, että sai lisää. Molemmat osapuolet olivat tyytyväisiä järjestelyyn. Mä en tarttenu enää rahaa mihinkään, ja tulin kotiin kun tupakat loppui. :-D
Muistan kyllä kerran yllättyneeni, kun tapasin kirjastossa faarini, ja tupakkarahaa pummatessani hän vastasi, että "en tiedä onko, kun mun pitis sulle tupakkaa ostaa..." Olin täysin siinä uskossa, että se oli muori, joka osteli tupakat. Toihan faari sit myöhemmin fillarilla riparileirillenikin kesken viikkoa lisää tupakkaa, kun siellä sitä kului.

En oo muuten askiröökiä tollasesta lottokoneesta ostanu koskaan, enkä todennäkösesti ostakkaan. Sätkävehkeet saa pyytämällä. Parissa marketissa ne tosin joutuu hakemaan infosta, näihin kauppoihin en mee jos pitää ostaa röökiiki. Sama koskee lidliä. Toivottavasti kauppiasta vituttaa kun kuskaan rahat paremmin palvelevaan putiikkiin.

Oli muuten pakko sytyttää rööki, että pystyy edes kirjoittamaan mitään, ainut haittapuoli on tuhkainen näppis, mutta ei anneta sen häiritä. Jos olis sähkövehjes niin ei olis sitäkään ongelmaa enää. Naapuria en viitsi kiusata tupakansavulla, poltan sisällä.

Jos leikkis ajatuksella, että kun röökinpoltto alkaa usein kaveriporukassa (kuten itselläni ala-asteella) niin mieluummin haluaisin lapseni vetävän nikotiinitonta nestettä kuin oikeeta röökiä, jos siis pitää ylipäänsä imee muuta ku tikkareita.

Itsekin voisin vaihtaa tän sätkän sähköröökiin, mutta koen hankalaksi hankkia niitä ja noita nesteitä. Onko siis niin, että päättäjät haluavat minun ostavan tupakkaa, saavat verotuloja ja minä kuolen keuhkosyöpään suhteellisen nuorena nostamatta turhia eläkkeitä.

Alkaa verenpaine nousta kun ajattelenkin tätä aihetta.

Bajari

  • Vieras
Vs: Sähkösavuke, E-savuke vai miksikä tuota nyt kutsutaan
« Vastaus #2 : Elokuu 11, 2012, 12:59:24 ip »
Minusta nuo sähköröökit on vähä sellasii tyttöjen juttuja, ja tämä on minun mielipide.

SAABisti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2173
  • Karma: +0/-0
  • SAAB - elämää ohituskaistalla
    • SAAB
Vs: Sähkösavuke, E-savuke vai miksikä tuota nyt kutsutaan
« Vastaus #3 : Elokuu 11, 2012, 14:06:31 ip »
Minusta nuo sähköröökit on vähä sellasii tyttöjen juttuja, ja tämä on minun mielipide.


Onko sitten oikea rööki Miesten juttu?
On kova kun uskaltaa polttaa... Sanoo Janipetteri, 12v.

Jos röökinpoltosta pääsee sähkötupakin avulla eroon niin minä en näe noissa mitään vikaa...
Kaikki häipyy, on vain nyt.
Paitsi SAAB. SAAB on ja pysyy.
Ai miksi? Koska kaikki uusi on täyttä paskaa!

Bajari

  • Vieras
Vs: Sähkösavuke, E-savuke vai miksikä tuota nyt kutsutaan
« Vastaus #4 : Elokuu 11, 2012, 14:46:06 ip »
Minusta nuo sähköröökit on vähä sellasii tyttöjen juttuja, ja tämä on minun mielipide.


Onko sitten oikea rööki Miesten juttu?
On kova kun uskaltaa polttaa... Sanoo Janipetteri, 12v.

Jos röökinpoltosta pääsee sähkötupakin avulla eroon niin minä en näe noissa mitään vikaa...

Sanoinko niin, sanoinko? Eikö saa sanoo mielipidettä, ilmeisesti taas ei kun alkaa taas joku vitun urpo tilittää jotain vitun janipetteri juttuja, ja sinähän se oot niin vitun aikuinen. Voi vittu mulle alkaa piisaa tätä foorumii pikkuhiljaa. jos siitä röökistä OIKEASTI haluaa eroon niin ei siihen mitään vitun korvikkeita tarvita.

SAABisti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2173
  • Karma: +0/-0
  • SAAB - elämää ohituskaistalla
    • SAAB
Vs: Sähkösavuke, E-savuke vai miksikä tuota nyt kutsutaan
« Vastaus #5 : Elokuu 11, 2012, 15:54:42 ip »
Sanoinko niin, sanoinko?


Ette sanonut. Siksi kysyinkin että tarkoitatteko mahdollisesti tavanomaisen savukkeenpolton olevan kova juttu, kun kerta sähkösavukointi on tyttöjen touhua.
Eli että onko olemassa mielestänne jako, jossa miehet polttavat terva-häkä-savukkeita ja naiset sähkösavukkeita. Vai onko vain sähkösavukointi vain yksinkertaisesti vähän "hintahtavaa".

Harmillista muuten että en saanut vieläkään vastausta tähän kysymykseen.

Eikö saa sanoo mielipidettä, ilmeisesti taas ei kun alkaa taas joku vitun urpo tilittää jotain vitun janipetteri juttuja, ja sinähän se oot niin vitun aikuinen.

Saa toki sanoa mielipiteensä. Pitääkin sanoa.
Toinen juttu onkin se saako esittää rauhassa janipetteri_juttuja, ilman että joku alkaa tilittämään jotain v-sanoja sisältäviä hävyttömiä ragekommentteja. Ilmeisesti saa, koska Moderaattori on vastannut niihin samaan ketjuun eikä ole siirtynyt keskustelemaan osastolle "Trollaa ja pärise täällä".

Ja kyllä, minä olen aikuinen. Olen ymmärtänyt että tekin olette.

Voi vittu mulle alkaa piisaa tätä foorumii pikkuhiljaa.

Jos lähdette niin voitteko lahjoittaa Moderaattorin oikeutenne minulle?

jos siitä röökistä OIKEASTI haluaa eroon niin ei siihen mitään vitun korvikkeita tarvita.

Tuo on muuten ihan totta. Parikin tuttua on lopettanut polttamisen sillä että on vain kerta kaikkiaan päättänyt että enää ei savukkeita poltella.

Joillain voi tosin olla esim. heikko itsekuri eikä tämä onnistu. Sillehän ei voi mitään ja jos sähkösavuke siihen auttaa niin hyvähän se on.

**************
Mikäli teillä on jotain vastattavaa kommenttini muuhun kuin savukkeita, sähkösavukkeita tai savukointia koskevaan sisältöön eikä ollenkaan ko. aiheisiin niin olkaa hyvä ja jatkakaa keskustelua osastolla "Trollaa ja pärise täällä".
Minusta olisi kauheata jos Moderaattorit alkaisivat sikailemaan keskustelemalla väärillä alueilla. Itse postasin tämän kommentin tähän ketjuun, koska tämä sisältää suurimmaksi osaksi vielä tätä aihetta käsittelevää tekstiä.

Keväisin terveisin,
Sähkösavukoinnin kannattaja.
Kaikki häipyy, on vain nyt.
Paitsi SAAB. SAAB on ja pysyy.
Ai miksi? Koska kaikki uusi on täyttä paskaa!

SF3MtK

  • Valvojat S
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 549
  • Karma: +0/-0
Vs: Sähkösavuke, E-savuke vai miksikä tuota nyt kutsutaan
« Vastaus #6 : Elokuu 23, 2012, 20:30:54 ip »
Sähkörööki on kyllä loistava keksintö (höyrypilvi leijailee ympärillä tälläkin hetkellä). En ny sitä tiedä pääseekö ton avulla eroon röökistä, siirtyy vaan riippuvuus eri muotoon, tai näin ainakin itsellä. Ekalla kiepillä meni neljä kuukautta ilman ainuttakaan oikeeta röökiä, tossa kesällä kun oli sitten reilummin stressiä niin tuli sorruttua oikeeseen. Nyt on sit taas kolmatta viikkoa oltu ilman oikeeta röökiä, ja tällä linjalla olisi taas tarkoitus pysyäkin, aika näyttää kuinka käy.

Itse tulee tilailtua noita nikotiinipitoisia nesteitä ympäri eurooppaa, aina hyvien tarjousten mukaan. Akkuja ei oo tarttenu ostaa alun jälkeen, neljä akkua joista kaks aina käytössä (eri makuiset nesteet molemmissa) ja kaks varalla. Hyvin itseasiassa kestää päivän tommonen econ akku :) Ei oo tarvinnu usein vara-akkuihin turvautua.