PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Kirjailija tulistui Oinoselle: "Loukkaatte isoisääni, sotaveteraania"  (Luettu 3836 kertaa)

Horttanainen

  • Vieras
Sotaveteraanien homosuhteesta kirjoittanut kirjailija pitää kansanedustaja Pentti Oinosen (ps) puheita häpeällisinä.

- Te loukkaatte minua henkilökohtaisesti. Olette onnistuneet tekemään sen jo monta kertaa homoja syrjivällä kielenkäytöllänne. Mutta tällä kertaa loukkasitte myös isoisääni, sotaveteraania, Sami Hilvo kirjoittaa Oinoselle osoitetussa avoimessa kirjeessään.
Hilvon isoisällä oli homosuhde, joka paljastui vasta tämän kuoltua.
- Perheellisyydestään huolimatta isoisäni oli myös mies, joka rakasti toista miestä - toista hänen laillaan sotaveteraania ja poliisia - vuosikymmenten ajan.
Asian selvittäminen sai Hilvon kirjoittamaan esikoisromaaninsa Viinakortti, joka käsittelee sotaveteraanien suhdetta.
Hilvo sanoo olevansa helpottunut siitä, ettei hänen isoisänsä tarvitse olla kuulemassa Oinosen loukkaavia sanoja.
- Minua hävettää teidän puolestanne. Isoisäni taisteli vapaan ja ihmisarvoisen Suomen puolesta. Isoisäni taisteli myös teidän puolestanne. Hävetkää.

Sotahistorioitsija muistuttaa

Oinonen kertoi keskiviikon Iltalehdessä jättävänsä Linnan juhlat väliin. Häntä häiritsevät juhlissa tanssivat homot.
- Homojen tanssiminen loukkaa minua henkilökohtaisesti. Eräs sotaveteraani on minulle jo ihmetellyt, kuinka on mahdollista, että homot tanssivat linnassa. Kyllä se minustakin vähän outoa on, Oinonen sanoi.
Oinosen puheet ovat nostattaneet vastalauseiden myrskyn internetissä. Erityisen paheksuttavana pidetään Oinosen tapaa asettaa sotaveteraanit ja homot vastakkain. Asiaa kummastelee muun muassa sotahistorian tutkija Jussi Jalonen Uuden Suomen blogissaan.
- Kohtalonvuosiensa aikana ei isänmaa odottanut nuorelta mieheltä muuta kuin valmiutta ja kykyä pitää asetta käsissään; sukupuolinen suuntaus oli tällöin merkityksetön pikkuseikka, Jalonen kirjoittaa.
Hän on myös poiminut kirjoitukseensa katkelmia, joissa suomalaiset veteraanit muistelevat homosuhteitaan rintamalla.

Protesti Facebookissa

Facebookissa Oinosen Linna-boikotti on saanut ihmiset liittymään joukolla Homotanssit-nimiseen tapahtumaan, joka kehottaa kaikkia homoja tanssimaan itsenäisyyspäivänä. Keskiviikkoaamuna perustettu ryhmä oli kerännyt kuuteen mennessä jo yli 8 000 jäsentä.
Facebookissa on myös levinnyt kuva, jossa muistutetaan, että homoeroottisista kuvistaan maailmallakin tunnettu taiteilija Tom of Finland (oik. Touko Laaksonen) oli hänkin sotaveteraani.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011111614767373_uu.shtml

Vai on häpeällistä...

Voisi tuokin ukko painua vittuun vaikkei sellainen kiinnostaisikaan...

Häpeällistä on kirjoittaa tuollainen kirja sotaveteraaneista... Niistä jotka jumalauta kantoivat puolikuollutta kaveria tykistötulessa oman henkensä uhalla ja säilyttivät Suomen itsenäisyyden...
(kunnes eräät pellet lahjoittivat sen joillekkin makarooninpurijoille)

Mikä tuossa homoudessa oikein on? Pitää saada olla hintti ja oikein toitottaa sitä kaikelle kansalle.
Sitten kun joku sanoo yhdenkin poikkipuolisen sanan niin voi hirviätä...

Ei minulla mitään homoja vastaan ole mutta tällaiset "hei kattokaa kaikki mää oon hinttari!" tyypit saavat veren kiehumaan ja sitten vielä ilkutaan sotaveteraaneja... Niin haistakoon ihan oikeasti tuokin tulistuja pitkän (spermaisen) paskan...

Mastus

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 253
  • Karma: +0/-0
Vs: Kirjailija tulistui Oinoselle: "Loukkaatte isoisääni, sotaveteraania"
« Vastaus #1 : Marraskuu 18, 2011, 14:47:44 ip »
Niin siis Pentti Oinonen loukkaa sotaveteraaneja vai Sami Hilvo?

Sihvos Sype

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 101
  • Karma: +0/-0
Vs: Kirjailija tulistui Oinoselle: "Loukkaatte isoisääni, sotaveteraania"
« Vastaus #2 : Marraskuu 19, 2011, 01:34:04 ap »
- Perheellisyydestään huolimatta isoisäni oli myös mies, joka rakasti toista miestä - toista hänen laillaan sotaveteraania ja poliisia - vuosikymmenten ajan.

Enpä menisi Isoisästäni moista kirjoittamaan!

perse-erkki

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1285
  • Karma: +0/-0
Vs: Kirjailija tulistui Oinoselle: "Loukkaatte isoisääni, sotaveteraania"
« Vastaus #3 : Marraskuu 19, 2011, 08:20:01 ap »

Enpä menisi Isoisästäni moista kirjoittamaan!

En todellakaan.
En tiedä kuinka kolmas maailmansota käydään, mutta neljäs käydään kivillä ja kepeillä.