Viheraho.info
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Syyskuu 08, 2010, 15:22:56 pm

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Topparoikka Ry
Kipaise osoitteessa jossa on wanhan ajan meininkiä
http://www.topparoikka.net/
53062 viestiä 6750 aihetta kirjoittanut 1137 jäsentä
Uusin jäsen: Mirusa
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Viheraho.info
|-+  Kierrätys
| |-+  Kierrätys
| | |-+  Sainpa lahjoituksen
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 ... 9 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sainpa lahjoituksen  (Luettu 10075 kertaa)
pave
Vieras
« : Helmikuu 19, 2008, 11:49:33 am »

Eilen heiluin Pasin puuhanurkassa,... kasailin ja testailin 6-8 tuntia laitteita,... siinä sit kaveri soitti ja kyseli mitä touhuan, kun ei näytä mikään onnistuvan,... heh, heh, heee... no siinä sit kirjoilin kun on hylätty kone, missä ei ole jätetty muisteja prkl!!! Oli sellanen projekti, jossa oli joku suuttunut koneelleen ja käsitellyt sitä kovakouraisesti, koko runko väännetty mutkalle,... kaitpa päälle vielä potkastukin,...

kokeilin sit sellaisenaan päälle,... virrat tuli ja "piip piip..." sanoo kone,... joten selvittämään mitä muistia se syö,... no, prkl,... "addr2 only"!!! Mistä sitä kierrätyksestä tuollaista,... kaveri sit puhelimessa, "mulla on 4 x 512 Mb kampaa jouten" ja kappas prkl koneessakin on neljä paikkaa,... sit sitä kiikuttamaan mulle,... sain sen toimimaan,... bios`in (dual core intel). Eikä muuta kuin rakentamaan,...

Kiitos vaan muisteista!!!
tallennettu
pave
Vieras
« Vastaus #1 : Maaliskuu 16, 2008, 00:34:29 am »

Eilen heiluin Pasin puuhanurkassa,... kasailin ja testailin 6-8 tuntia laitteita,... siinä sit kaveri soitti ja kyseli mitä touhuan, kun ei näytä mikään onnistuvan,... heh, heh, heee... no siinä sit kirjoilin kun on hylätty kone, missä ei ole jätetty muisteja prkl!!! Oli sellanen projekti, jossa oli joku suuttunut koneelleen ja käsitellyt sitä kovakouraisesti, koko runko väännetty mutkalle,... kaitpa päälle vielä potkastukin,...

kokeilin sit sellaisenaan päälle,... virrat tuli ja "piip piip..." sanoo kone,... joten selvittämään mitä muistia se syö,... no, prkl,... "addr2 only"!!! Mistä sitä kierrätyksestä tuollaista,... kaveri sit puhelimessa, "mulla on 4 x 512 Mb kampaa jouten" ja kappas prkl koneessakin on neljä paikkaa,... sit sitä kiikuttamaan mulle,... sain sen toimimaan,... bios`in (dual core intel). Eikä muuta kuin rakentamaan,...

Jaa, et tuossa ois sit se "lahjoitus" kuvana,... Virnistää Virnistää Virnistää

... ja nyt lykitään sit sillä Dual Core 3.6 GHz.kin koneella,...  Virnistää Virnistää Virnistää
tallennettu
Viheraho
Administrator

Minä itte :)

« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2008, 02:13:21 am »

Jaa, et tuossa ois sit se "lahjoitus" kuvana,... Virnistää Virnistää Virnistää

... ja nyt lykitään sit sillä Dual Core 3.6 GHz.kin koneella,...  Virnistää Virnistää Virnistää

Tuo on hyvä juttu.
mulle pitäisi säätää noita 2.8 Ghz pena nelosia et saisi ripeyttä kuviohin....
Ei vaan vittu ole levyjä.....
tallennettu
pave
Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 16, 2008, 02:20:31 am »

Tuo on hyvä juttu.

Kiintojako? ...

Ei oo juu näkynyt!!! ... joo mä tsekkaan noi P4-koneet sulle,... (2.8 GHz)...
tallennettu
Viheraho
Administrator

« Vastaus #4 : Maaliskuu 16, 2008, 02:56:49 am »

Tuo on hyvä juttu.

Kiintojako? ...

Ei oo juu näkynyt!!! ... joo mä tsekkaan noi P4-koneet sulle,... (2.8 GHz)...

Löysin muuten nurkasta tosta tyhjennyskoneen sisältä 40 gigasen maxtorin.
En sit tiiä mis kunnos se on.
tallennettu
Kizmo
Jr. Member
**

« Vastaus #5 : Maaliskuu 16, 2008, 03:12:30 am »

Näin ohihuomautuksena DDR2 on nykyään suorastaan naurettavan halpaa (halvempaa ku DDR1 taikka SDRAM jos sellasta jostain vielä löytyy)

2Gt kampa 800MHz DDR2:sta (PC6400) maksaa 28e Virnistää
tallennettu
pave
Vieras
« Vastaus #6 : Maaliskuu 16, 2008, 03:22:00 am »

Näin ohihuomautuksena DDR2 on nykyään suorastaan naurettavan halpaa (halvempaa ku DDR1 taikka SDRAM jos sellasta jostain vielä löytyy)

Tuota,... ehkä "kumminkin" meidän tarpeisiin nähden LIIKAA SEKIN!!! Pasi varmaan kommentoi selvemmin tuota =28€.sta... (kun se kumminkin on turha maksaa mitään) -periaate, millä tässä säädetään näitä "harrastuksia". Kyllä tuo hintatietoisuus on kohdallaan. SDRAM maksaa "jo huomattavasti" enemmän, 1 ja 2 pientä eroa,... 3.n sit jo taas vähän hinnakkaampaa,... rambus sit jo pilvissä (niitäkin kyllä liikkuu ja lahjoituksina saanut).
Kun RAHAA voi käyttää muihinkin hyödykkeisiinkin "järkevämmin" (esim. OLUEEN)!  Virnistää Virnistää Virnistää
tallennettu
Viheraho
Administrator

« Vastaus #7 : Maaliskuu 16, 2008, 03:27:03 am »

Tuota,... ehkä "kumminkin" meidän tarpeisiin nähden LIIKAA SEKIN!!! Pasi varmaan kommentoi selvemmin tuota =28€.sta... (kun se kumminkin on turha maksaa mitään) -periaate, millä tässä säädetään näitä "harrastuksia". Kyllä tuo hintatietoisuus on kohdallaan. SDRAM maksaa "jo huomattavasti" enemmän, 1 ja 2 pientä eroa,... 3.n sit jo taas vähän hinnakkaampaa,... rambus sit jo pilvissä (niitäkin kyllä liikkuu ja lahjoituksina saanut).
Kun RAHAA voi käyttää muihinkin hyödykkeisiinkin "järkevämmin" (esim. OLUEEN)!  Virnistää Virnistää Virnistää

No mulla ei ole varaa oikeasti ostella noita juttuja.
tallennettu
Kizmo
Jr. Member
**

« Vastaus #8 : Maaliskuu 16, 2008, 03:53:14 am »

Juu kyllä mä tiedän homman juonen Hymyilee
tallennettu
pave
Vieras
« Vastaus #9 : Maaliskuu 16, 2008, 16:53:12 pm »

En oo virponut ketään, mut tälläsen sain just,... kaveri kiikutti ovelle.  Virnistää
...
pannaan lauta ja kivi hyrisee,... (kaveri oli vaihtanut "isomappan" ja toi mulle tuon "vanhan",... toki kelpaa)!!!  Virnistää Virnistää
tallennettu
pave
Vieras
« Vastaus #10 : Maaliskuu 16, 2008, 17:07:24 pm »

Tollanen lankku tuli samassa "pussissa" Asus P4 B533-VM,... kiviäkin löytyy 1.6 - 2.4 et eiköhän tuokin toimimaan tule,...
...
johan on kun jengi ei itse harrasta,... Järkyttynyt
tallennettu
JohnDoe
Hero Member

« Vastaus #11 : Maaliskuu 17, 2008, 19:01:47 pm »

Tollanen lankku tuli samassa "pussissa" Asus P4 B533-VM,... kiviäkin löytyy 1.6 - 2.4 et eiköhän tuokin toimimaan tule,...
...

Kaikkea heittävätkin pois. Minullakin on tässä juuri nyt käytössä 1GHz Pena3. Hymyilee leveästi Ja toimii muuten tosi hyvin. Kannettavasta päätti emolevy hajota, niin on nyt jonkin aikaa tällainen ratkaisu, kun sattui toimintakuntoinen kone valmiiksi löytymään. Mutta yli gigahertsisillä Pena nelosillahan tekee vaikka mitä, normikäytössä riittää paljon tehottomampikin kone. Se on sitten eri asia, jos haluaa MIcrosoftin vihtahousua ajella, sille ei tunnu mikään kone riittävän.
tallennettu
Viheraho
Administrator

« Vastaus #12 : Maaliskuu 18, 2008, 01:40:38 am »

...

Kaikkea heittävätkin pois. Minullakin on tässä juuri nyt käytössä 1GHz Pena3. Hymyilee leveästi Ja toimii muuten tosi hyvin. Kannettavasta päätti emolevy hajota, niin on nyt jonkin aikaa tällainen ratkaisu, kun sattui toimintakuntoinen kone valmiiksi löytymään. Mutta yli gigahertsisillä Pena nelosillahan tekee vaikka mitä, normikäytössä riittää paljon tehottomampikin kone. Se on sitten eri asia, jos haluaa MIcrosoftin vihtahousua ajella, sille ei tunnu mikään kone riittävän.

Ääni tälle!
tonninen on vielä ihan hyvä kone.
Radio toimii muuten penakolmosilla pääsääntösesti.
Ne kriittisimmät koneet on pena kolmosia....
Hyvin on toimineet ja oon vieläpä suht nopeitakin siinä käytössä.

tallennettu
pave
Vieras
« Vastaus #13 : Maaliskuu 18, 2008, 01:58:32 am »

... niin, eihän tässä enää edes viitsi katsoa PIII.n sisuskaluja,... (kyllähän niissä vois tietysti olla isoja sdram-muisteja ja isot kiinnotki)... mut "menneentalvenlumia",... mäkin niitä lahjoitellut pois.
P4.sia ei juurikaan enää tarvi itselleni kerätä, kamaa kun on niin paljon "parempaa" siis uudempaa.
Sehän ei mene niin että se olisi PAREMPAA!

On mulla PIII -koneita ja -varaosia,... enkä aijo niistä "koskaan" luopuakaan.

En tiedä mihin maailma on menossa,... eikä sitä voi arvaillakaan...

tallennettu
pave
Vieras
« Vastaus #14 : Kesäkuu 26, 2008, 17:34:46 pm »

Tuollainen ilmestyi! Kaksi vaihtoehtoa 754- ja AM2-kanta, muisteillekin 2 vaihtoehtoa prossun mukaan. (prossujakin onneksi löytyy -molemmille vaihtoehdoille) AM2.lle ei vain max kapasiteetia,... vain 3200.nen,... tukisi 6000.sta ja 8 Gb DDRII.sta!

Ja sit, ihan uusia pc.n koteloita (vaikka halvimmat olikin vain 39€ kaupassa, hinnakkaammat n. 100€). Jos nyt jossain maalipinnassa on vähän naarmuja, tai pellinkulmat lommossa -pystyssä! Peltiseppä-maalarina noikin on hoidettu, jos se nyt välttämättä tarvii? Kaupassa ei kuulemma VOI MYYDÄ asiakkaalle(?)  Virnistää  Kelpaa kyllä mulle!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2008, 17:45:59 pm kirjoittanut pave » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 9 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!