Viheraho.info
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Syyskuu 09, 2010, 15:31:01 pm
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
www.riekale.fi
Muistathan tutustua Riekale Networksin tarjoamiin palveluihin osoitteessa
www.riekale.fi
53121
viestiä
6759
aihetta kirjoittanut
1140
jäsentä
Uusin jäsen:
Laori82
Viheraho.info
Yleinen keskustelu
Ilmaiset Eväät Ja Lounaat
Onko tämä oikein?
« edellinen
seuraava »
Sivuja:
[
1
]
Kirjoittaja
Aihe: Onko tämä oikein? (Luettu 806 kertaa)
isäkissa
Newbie
Onko tämä oikein?
«
:
Kesäkuu 07, 2010, 16:06:48 pm »
Asun Kuopiossa, ja lähikauppanamme toimii Sale. 2 vuotta sitten kävimme kaverin kanssa dyykkaamassa älyttömiä läjiä ruokaa, ja elämä hymyili sillon, kun rahaa nyt ei paljon ole, niin oli sitten yksi rahareikä vähemmän. Ilmeisesti tämä Salen "pääjehu" myyjä huomasi dyykkaamisemme, ja hän aloitti itse saman mutta erikonstein:
Vähän ennen kaupan kiinnimenemistä, hän kerää kaikki roskiin heitettävät tuotteet ostoskärryyn, ja vie ne takahuoneeseen. Noin puoli tuntia kaupan kiinni menemisen jälkeen, hän tulee PÄIVITTÄIN 2-4 kassin kanssa pois, jotka ovat täynnä ruokaa. Roskiksesta hän ei itse niitä kerää.
Joten kysymys kuuluu: Saako kaupan myyjät ottaa suoraan itselleen roskikseen menevät tuotteet?
Mielestäni olisi oikeutettua että edes poimisi roskiksen kautta mutta ei, suoraan vaan, muille ei jää mitään jäljelle. Harmittaa hirveästi, asun pienessä "lähiössä" missä olisi oikeasti ruokaa tarvitsevaa porukkaa...
tallennettu
kattikarvalakki
Newbie
Vs: Onko tämä oikein?
«
Vastaus #1 :
Kesäkuu 07, 2010, 16:32:11 pm »
Mun oli äiti joskus kaupassa töissä ja just tänään juteltiin että kyllä kaupan työntekijät iltavuorossa saavat pilaantuvia ruokia itselleen.
tallennettu
Bajari
Valvojat S
«
Vastaus #2 :
Kesäkuu 07, 2010, 17:02:51 pm »
Lainaus käyttäjältä: kattikarvalakki - Kesäkuu 07, 2010, 16:32:11 pm
Mun oli äiti joskus kaupassa töissä ja just tänään juteltiin että kyllä kaupan työntekijät iltavuorossa saavat pilaantuvia ruokia itselleen.
Ite taas oon kuullu et eivät saisi ottaa näin ainakin citymarketissa ja lidlissä.
tallennettu
Ola
Full Member
«
Vastaus #3 :
Kesäkuu 07, 2010, 17:18:23 pm »
Varmaankin riippuu vähän kaupasta. Tätini on jossain pienessä S-marketissa töissä ja hän on ainakin ottanut kotiin mukaan tuotteita, jotka eivät alennuksellakaan menneet kaupaksi.
tallennettu
Seuraa eroseteleiden matkaa
http://www.eurobilltracker.eu/?referer=107869
atpanula
Full Member
«
Vastaus #4 :
Kesäkuu 07, 2010, 18:35:43 pm »
Onko Männistön, Rypysuon vai joku muu Sale? En muista muita näin äkkiseltään...
tallennettu
Mastus
Full Member
«
Vastaus #5 :
Kesäkuu 08, 2010, 10:29:08 am »
Lainaus käyttäjältä: isäkissa - Kesäkuu 07, 2010, 16:06:48 pm
Asun Kuopiossa, ja lähikauppanamme toimii Sale. 2 vuotta sitten kävimme kaverin kanssa dyykkaamassa älyttömiä läjiä ruokaa, ja elämä hymyili sillon, kun rahaa nyt ei paljon ole, niin oli sitten yksi rahareikä vähemmän. Ilmeisesti tämä Salen "pääjehu" myyjä huomasi dyykkaamisemme, ja hän aloitti itse saman mutta erikonstein:
Vähän ennen kaupan kiinnimenemistä, hän kerää kaikki roskiin heitettävät tuotteet ostoskärryyn, ja vie ne takahuoneeseen. Noin puoli tuntia kaupan kiinni menemisen jälkeen, hän tulee PÄIVITTÄIN 2-4 kassin kanssa pois, jotka ovat täynnä ruokaa. Roskiksesta hän ei itse niitä kerää.
Joten kysymys kuuluu: Saako kaupan myyjät ottaa suoraan itselleen roskikseen menevät tuotteet?
Mielestäni olisi oikeutettua että edes poimisi roskiksen kautta mutta ei, suoraan vaan, muille ei jää mitään jäljelle. Harmittaa hirveästi, asun pienessä "lähiössä" missä olisi oikeasti ruokaa tarvitsevaa porukkaa...
Onhan tuo ihan loogista että kaupan myyjällä on tiettyjä luontaisetuja. Parempihan se käyttöön meneminen on kuin roskiin paneminen.
Miten se asiaa muuttaisi että myyjä pistää tuotteet roskiin ja ottaa ne sitten itse sieltä 2 sekuntia myöhemmin?
Toisaalta jos päivittäin kannetaan kassitolkulla ruokaa, niin tuskin menevät kaikki omaan käyttöön. Pakastetila on rajallista. Mahtaakon lahjoittaako/antaako noita ruokia jollekin tutulle tai järjestölle?
tallennettu
Bajari
Valvojat S
«
Vastaus #6 :
Kesäkuu 08, 2010, 10:48:14 am »
Lainaus käyttäjältä: Mastus - Kesäkuu 08, 2010, 10:29:08 am
Lainaus käyttäjältä: isäkissa - Kesäkuu 07, 2010, 16:06:48 pm
Onhan tuo ihan loogista että kaupan myyjällä on tiettyjä luontaisetuja. Parempihan se käyttöön meneminen on kuin roskiin paneminen.
Miten se asiaa muuttaisi että myyjä pistää tuotteet roskiin ja ottaa ne sitten itse sieltä 2 sekuntia myöhemmin?
Toisaalta jos päivittäin kannetaan kassitolkulla ruokaa, niin tuskin menevät kaikki omaan käyttöön. Pakastetila on rajallista. Mahtaakon lahjoittaako/antaako noita ruokia jollekin tutulle tai järjestölle?
Joensuussa ainaki citymarket antaa ruokaa yhdelle ry:lle, ehtona on vaan et kaikki pitää ottaa mitä on tarjolla. ja citysurakunnalla on sopimus et saa ruokaa jota jakavat pari kertaa viikkoon.
tallennettu
isäkissa
Newbie
«
Vastaus #7 :
Kesäkuu 08, 2010, 18:51:58 pm »
Jynkän Sale ponon kyseessä. Jotenkin tuntuu vaan niin väärältä... Ei mene minnekkään yhdistykselle/ruokajonoihin, mies ottaa tuotteet itselleen kotiin, kysytty juttu.
tallennettu
tomba
Newbie
«
Vastaus #8 :
Kesäkuu 10, 2010, 21:38:31 pm »
Ehkä se ei vaan välitä muitten hyvinvoinnista...
tallennettu
spuido
Newbie
«
Vastaus #9 :
Heinäkuu 05, 2010, 21:20:26 pm »
Olin työharjottelussa eräässä S-Marketissa.
Jos kuormassa oli rikkoontuneita tai viallisia tuotteita, vietiin tuoteet takahuoneeseen ja päivän loputtua työntekijät saivat niistä alennuksen.
Kissalle saatiin muutaman viikon ruuat, oli laatikko hajonnut ja kaikki ruokapussukat revenneet. Tämä laatikko maksoi minulle reilun 6e..
Myöskin leimalla varustetut tuotteet sai napata kysymättä illalla mukaansa ja nakella itte kotona pakkaseen
tallennettu
atpanula
Full Member
«
Vastaus #10 :
Heinäkuu 06, 2010, 12:45:57 pm »
Parempi kuitenkin että joku vie kun roskiin. Noista tulee kuitenkin helposti "ilmapiiriä" kaupan henkilökunnan kesken, kun kaikille ei kuitenkaan riitä.
Isommissa paikoissa on varmasti säännöt että miten noi menee. Mietin vaikka jotain KKKK-Citymarkettia tai muuta supermyymälää, sieltä sitä nimittäin tulee vähän isommassa mittakaavassa. Ja se on ns. parempaa tavaraa, koska normaaleilla tuotteilla on lyhyt kierto.
Oletteko muuten nähnyt ruokajakelussa koskaan esim. herkkujuustoja tai erikoismakkaroita? Aivan, ravintoketjun yläpäässä olevat kerää ne päältä pois
tallennettu
Sivuja:
[
1
]
« edellinen
seuraava »
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Foorumista
-----------------------------