PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Kummaliisia kierrätyksen saloja  (Luettu 40269 kertaa)

Sihvos Sype

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 101
  • Karma: +0/-0

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Kummaliisia kierrätyksen saloja
« Vastaus #15 : Heinäkuu 14, 2011, 15:05:21 ip »
http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011071314052878_ru.shtml

Alkavat pikkuhiljaa nämä lehdetkin heräämään tähän surulliseen tilanteeseen.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Kummaliisia kierrätyksen saloja
« Vastaus #16 : Syyskuu 15, 2011, 05:24:06 ap »
Myydä siis saisi vastoin monien toimitsojoiden kantaa ettei saisi myydä ellei ole ympäristölupaa.
Näin se menee mutta tuota ei tunnu monet käsittävän.
On tosin hetken aikaa vanha maili joka tässä on pastettuna.



Hyvä Pasi Viheraho

Ympäristöministeri Paula Lehtomäen sihteerille lähettämänne sähköpostiviestin johdosta toetean seuraavaa:

1. Jätelaissa ja ympäristönsuojelulaissa määrätään, että jätteitä saa ammattimaisesti käsitellä vain sellainen toiminnanharjoittaja, jolla on siihen oikeuttava ympäristölupa. Jätelaissa määrätään lisäksi, että jätettä saa luovuttaa käsiteltäväksi vain sellaiselle yritykselle, jolla on ympäristölupa. Nämä molemmät seikat koskevat myös sähkö- ja elektroniikkalaiteromua ja sen ammattimaista käsittelyä.

2. Käydyssä keskustelussa näyttää sekottuvan kaksi eri asiaa: SE-romun käsittely ja käytöstä poistettujen SE-laitteiden korjaus uudelleenkäyttöä varten tai niiden purku käyttökelposten osin uudelleenkäyttöä varten. Ympäristö- ja jäteainsäädäntö ei millään tavoin sääntele käyttökelposten osien ja komponettien myyntiä uudelleenkäyttöä varten.
 
3. Muilta osin ei ole ministeriön vaan on asianomaisten valvontaviranomaisten, Pirkanmaan ja Hämeen ympäristökeskusten asia tarvittaessa ottaa kantaa tapaukseen.


Terveisin,

Olli Pahkala
Ympäristöneuvos
Ympäristöriskit ja jäteasiat
Ympäristöministeriö
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: Kummaliisia kierrätyksen saloja
« Vastaus #17 : Syyskuu 20, 2011, 07:48:53 ap »
No, niin kauan kuin olemme EU.ssa, niin meillä ei saa hyödyntää ruokaa, joka menee kaupasta biojätteisiin. Yksinkertaista ja jolle ei voi mitään (jos kauppias niin tätä asiaa haluaa tulkita, kunkin hakijan kohdalla).
Kuinka sitten tuollainen engloantilainen toiminta Suomessa, en usko tai tältä syömiseltä nielaise. Täällä ollaan niin vitun nirsoja, sillä kaupastakin valitaan juuri se tuote jka on tullut viimeisenä, esim. juuri ne joissa se valmistuspäivä on lähempänä. Säilyy siten hivenen kauemmin kotikaapissa ja monesti se kuitenkin päätyy bioastiaan.

Olen nyt parin vuoden aikana kuvaillut paria kauppaa, kun olen käynnyt pöntöillä. Tuokaa menee joka päivä 4 laatikkoa per kauppa roskikseen. Yöaikaan olen sitten valinnut parhaat päältä, itselleni. Tiedän että saisin ovelta vielä parempaa, mutta olen tyytyväinen siihen mitä saan pöntöistäkin. Valmista ruuan välittömästi ja pakastan.

Tuskin uppois jos kertoisin että meillä näin. Tosin mä mitään kellekään jaa ja kalja kaverit tuokoot omansa, jos nälällänsä. Mä vittu mikkään sosiaalikeskus ole. ;)

Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

0051-juhanakyllonen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
  • Karma: +0/-0
Vs: Kummaliisia kierrätyksen saloja
« Vastaus #18 : Syyskuu 20, 2011, 23:07:29 ip »
Niin eikö kierrätyksen säännöt pitäisi olla kaikilla sama, ei näemmä isojen "tarvi" siellähän juuri suuret määrät jätettä tulee ?

Täälläkin yksi romis ei enää myy mitää yksityisille, (joku vuosi sitten vielä myivät) tuhoavat juuri varmaan isojen puljujen tavaraa.

Nämä tapaukset ovat just niitä palveluliiketoiminta -tietämättömiä-puulaakeja joiden pitäisi ostaa myös itse vähän palvelua tehostamaan omaa liiketoimintaa. www.talentpartners.fi
Sillä jos etusijalla ovat vain suuret tekijät ja niiden kanssa tehdyt sopimukset, niin sehän on suorastaan syrjimistä.
Ja monesti mietin myös sitä että mistäs me tiedetään mitä tuosta rajan yli menee jonnekin siperian erämaihin "hävitettäväksi" - tulli kun ei jokaista romurekkaa ehdi pysåyttään ja tarkistaan - niin halvemmaksi se tulee varmasti kuin hävitys tai kierrätys täällä suomessa. No, ehkä vähän yliammun, mutta on sitä tullut paljon kaikennäköisiä muitakin ympäristörikkeitä esiin tääsä viime aikoina..

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: Kummaliisia kierrätyksen saloja
« Vastaus #19 : Syyskuu 29, 2011, 20:52:24 ip »
Kierrätyksen saloja, tosiaan. Milloinhan sit rupeavat purkamaan kirkkojen kattoja, pylväitä ym ym. Kekseliäitä tosiaan ja jotenkinhan se tässä maassa on elantonsa saatava, kun etelähelsinkiläiset vie Suomessa kaikki vitun duunipaikat, raksa ja autopuolen jo ainakin. Bulvaaneja lähinnä ryssistä, niin montako ammattimiestä, muuta kuin rahaa ja lisää rahaa. Suomipoika sit kekselijään ruuvannut kuparit katoilta.

No, paljon muutakin on liikenteessä, et ettei tää fiksuus ole ainut. Rahaa tarvii sinne muovikortinkin taakse.

Eikun hyödyntämään syysyön "aurinkoa".



Rikollisilta eivät ideat lopu: Lahdessa varastettiin koulun kattoa
29.09.2011 18:01

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/rikollisilta-eivat-ideat-lopu-lahdessa-varastettiin-koulun-kattoa/art-1288417444465.html

Kuparin hinnannousu on johtanut suuriin kuparivarkauksiin eri puolilla Suomea.

Tähän saakka varkaat ovat vieneet lähinnä kuparikaapeleita ja kupariputkia, mutta Lahdessa iskettiin kuparikattoon.

Kesän ja syksyn aikana varkaat ovat useita kertoja verottaneet Tiirismaan koulun kuparikattoa.

Varkaudet alkoivat kesällä, kun metallivorot iskivät autokatokseen, jossa on kuparikatto ja kupariset sadevesirännit.

Torstaiyönä koulun varashälyttimet lojahtivat päälle ja poliisi löysi katolta aamulla noin neljän aikaan miehen, joka irrotti kuparipeltejä.
 
Kyse oli 37-vuotiaasta miehestä, jolla on poliisiasemalla paljon tuttuja ennestäänkin.

Poliisi uskoo, että kiinniotettu on aiemminkin vieraillut koulun katolla.

Tällä kertaa mies ei ollut vielä ehtinyt irrottaa peltejä ja sen vuoksi häntä epäillään varkauden yrityksestä.



Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Kummaliisia kierrätyksen saloja
« Vastaus #20 : Syyskuu 30, 2011, 00:51:24 ap »
Alumiiniset rakennustikkaat on myös haluttua tavaraa nykyisin.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X