Eli lyhyesti....Olen viimeiset 2 vuotta hoitanut tuota autokorjaamon adsl yhteyttä.
Samoin aikoinaan sovimme että saan käyttää tuota hoitamaani yhteyttä .
No nytpä sitten herra sanoi että emme ole sopineet yhtään mitään.
Alun alkaen täällä oli modeemi telewell 501 ja alueena vanha teollisuuskiinteistä jossa kuparit mitä on.
Häviöitä on jonkin verran ja yläkerran ukko kertoi että adsl modeemilla ei ole mitään merkitystä nopeuteen ja pitää toimia kun kerran hänellä kotonakin toimii joka on siis rakennettu muutama vuosi sitten ja siellä on uudet kuparit.
Sanoinpa sitten että jos en kerran saa nettiäsi käyttää ni en minä ala omia kamoja seisottamaan muiden käytössä .
2 vuotta sitten raahasin omaa kamaa modeemin kytkimen ja upsin tuonne ylös josta sitten jaoin netin itselleni alas ja tuonne autokorjaamoon.
Kytkin tuli sen takia suoraan modeemin perään ettei mikään vaikuta toisiinsa joten ovat eri ip osotteissakin jopa joten siitä ei tule ongelmaa.
No nyt herra autokorjaaja väitti että minun liikenne kaataa hänen yhteytensä.
Yläkertaan nimittäin tuli jokin hänen sukulaisensa jolla pyörii verkkopelit torrentit emulet ja muut asiaankuuluvat softat.
Minä olen kuulema rakentanut kaiken päin persettä kun häen verkkonsa useiden yhtäaikaisien yhteyksien takia kaatuu ja minä saan olla hänen purkkiaan jatkuvasti boottailemassa.
Nyt alko kyrpimään sen verran että palautin kaiken siihen kuntoon mitä ne oli 2 vuotta sitten eli tuo operaattorin antaman modeemin jota PHP aikoinaan jakoi ja johdotukset niin kuin ne olivat olleet.
8 meganen toimii 25kt/s sisään ja silleen.
mutta miten selität tälle autoinsinöörille tämän kun mielipide on sitä rataa että modeemi ei vaikuta yhteyden laatuun.
Homma toimi jotenkin kuten minun tekemillä laite valinnoilla .HP procurve switch 2224 jolla siis jaettiin modeemin jälkeen (telewell ea200) yhteys suoraan korjaamoon jossa oli sitten kokeiltu 3 erilaista nattaavaa purkkia jonka perässä siis D-link DES-1016D josta sitten jaettiin hänen tarpeisiin ja myös tälle warettajalle yhteydet.
Omat yhteyteni lähti alas tästä HP procurve switch 2224 jossa siis oli pelkästään 3 porttia käytössä mutta halusin siihen kytkimen joka ei varmasti tilttaa ja tämän perässä sitten on taas kytkin josta jaettiin omiin tarkoituksiin yhteydet.
No kaveri oli sitä mieltä että minun liikenne kaatoi tämän toimiston nat purkin

No nyt kun DNA:sta johtuen ja kupareista johtuen ja laitevalinnoistajohtuen (jota minä siis en ole valinnut) on tilanne se että toi on nyt todella paska tuo netti onko se teidän muiden mielestä syytäni kun kaveri ei usko mitään mitä hänelle kertoo ja kaikki on minun mielikuvitseni tuotetta.
Itse kyllästyin tuohon 2 vuotta kestäneeseen paskan kippaamiseen omaan suuntaan ja annan jonkun muun nyt hoidella tuon kaverin verkot kun olen tehnyt kaiken päin persettä.
Mietteitä........
Kytkentä:
-> etäohjattavalle videovalvonta koneelle
->>> minulle omalle kytkimelle
-> Oma verkko
adsl-modeemi ->>> kytkin
->>> Autoinsinöörille ->> NAT -> Kytkin,josta jakelu