Viheraho.info
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Syyskuu 08, 2010, 15:25:07 pm

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Tue Pasiradion toimintaa
Lähetä tekstari numeroon 16242 Kirjoita viestiin P Väli ja viestisi.Viestin hinta on 1.90 e
Viesti näkyy myös osoitteessa http://www.pasiradio.com/pasiteevee.html

53062 viestiä 6750 aihetta kirjoittanut 1137 jäsentä
Uusin jäsen: Mirusa
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Viheraho.info
|-+  Neuvot ja vinkit
| |-+  ATK
| | |-+  ADSL modeemi ei kuulema vaikuta nopeuteen
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: ADSL modeemi ei kuulema vaikuta nopeuteen  (Luettu 758 kertaa)
Viheraho
Administrator

Minä itte :)

« : Maaliskuu 12, 2010, 01:32:02 am »

Eli lyhyesti....Olen viimeiset 2 vuotta hoitanut tuota autokorjaamon adsl yhteyttä.
Samoin aikoinaan sovimme että saan käyttää tuota hoitamaani yhteyttä .
No nytpä sitten herra sanoi että emme ole sopineet yhtään mitään.

Alun alkaen täällä oli modeemi telewell 501 ja alueena vanha teollisuuskiinteistä jossa kuparit mitä on.
Häviöitä on jonkin verran ja yläkerran ukko kertoi että adsl modeemilla ei ole mitään merkitystä nopeuteen ja pitää toimia kun kerran hänellä kotonakin toimii joka on siis rakennettu muutama vuosi sitten ja siellä on uudet kuparit.

Sanoinpa sitten että jos en kerran saa nettiäsi käyttää ni en minä ala omia kamoja seisottamaan muiden käytössä .
2 vuotta sitten raahasin omaa kamaa modeemin kytkimen ja upsin tuonne ylös josta sitten jaoin netin itselleni alas ja tuonne autokorjaamoon.
Kytkin tuli sen takia suoraan modeemin perään ettei mikään vaikuta toisiinsa joten ovat eri ip osotteissakin jopa joten siitä ei tule ongelmaa.
No nyt herra autokorjaaja väitti että minun liikenne kaataa hänen yhteytensä.
Yläkertaan nimittäin tuli jokin hänen sukulaisensa jolla pyörii verkkopelit torrentit emulet ja muut asiaankuuluvat softat.

Minä olen kuulema rakentanut kaiken päin persettä kun häen verkkonsa useiden yhtäaikaisien yhteyksien takia kaatuu ja minä saan olla hänen purkkiaan jatkuvasti boottailemassa.

Nyt alko kyrpimään sen verran että palautin kaiken siihen kuntoon mitä ne oli 2 vuotta sitten eli tuo operaattorin antaman modeemin jota PHP aikoinaan jakoi ja johdotukset niin kuin ne olivat olleet.
8 meganen toimii 25kt/s sisään ja silleen.
mutta miten selität tälle autoinsinöörille tämän kun mielipide on sitä rataa että modeemi ei vaikuta yhteyden laatuun.
Homma toimi jotenkin kuten minun tekemillä laite valinnoilla .HP procurve switch 2224 jolla siis jaettiin modeemin jälkeen (telewell ea200) yhteys suoraan korjaamoon jossa oli sitten kokeiltu 3 erilaista nattaavaa purkkia jonka perässä siis D-link DES-1016D josta sitten jaettiin hänen tarpeisiin ja myös tälle warettajalle yhteydet.
Omat yhteyteni lähti alas tästä HP procurve switch 2224 jossa siis oli pelkästään 3 porttia käytössä mutta halusin siihen kytkimen joka ei varmasti tilttaa ja tämän perässä sitten on taas kytkin josta jaettiin omiin tarkoituksiin yhteydet.

No kaveri oli sitä mieltä että minun liikenne kaatoi tämän toimiston nat purkin  Virnistää Virnistää Virnistää

No nyt kun DNA:sta johtuen ja kupareista johtuen ja laitevalinnoistajohtuen (jota minä siis en ole valinnut) on tilanne se että toi on nyt todella paska tuo netti onko se teidän muiden mielestä syytäni kun kaveri ei usko mitään mitä hänelle kertoo ja kaikki on minun mielikuvitseni tuotetta.

Itse kyllästyin tuohon 2 vuotta kestäneeseen paskan kippaamiseen omaan suuntaan ja annan jonkun muun nyt hoidella tuon kaverin verkot kun olen tehnyt kaiken päin persettä.

Mietteitä........

Kytkentä:
                                                                                       -> etäohjattavalle videovalvonta koneelle
                                           ->>> minulle omalle kytkimelle 
                                                                                       -> Oma verkko

adsl-modeemi    ->>> kytkin     

->>> Autoinsinöörille  ->> NAT -> Kytkin,josta jakelu

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2010, 03:46:12 am kirjoittanut Viheraho » tallennettu
MacGroowe
Hero Member

Säätöä potenssiin 10

« Vastaus #1 : Maaliskuu 12, 2010, 01:43:12 am »

Luulee olevansa hyväkin expertti datasioissa Näyttää kieltä
tallennettu

Mitä sitä toimivaa käyttöjärjestelmää uuteen
päivittää pelkästään uutuuden viehätyksessä.

-Osmo A. Wiio
Jake
Sr. Member

« Vastaus #2 : Maaliskuu 12, 2010, 02:00:55 am »

Ihan oikein, tuollasta vittuilua tartte kuunnella. Tapelkoot insinööri yksinään paska-dna :n kanssa. Virnistää
tallennettu
Priski
Newbie
*

« Vastaus #3 : Maaliskuu 12, 2010, 02:02:11 am »

Niinkuin faijani joskus: Elä vitussa rupee tekee mitään ilmatteeksi vaikka olisikin yhteiseen hyvään. Paskaa siitä seuraa loppujen lopuksi kuitenkin

EDIT: "Ja varsinkin ei ilman kirjallista sopimusta"
tallennettu
Viheraho
Administrator

« Vastaus #4 : Maaliskuu 12, 2010, 02:49:43 am »

No kerrotaan nyt toinen hausta tässä hommassa.
Windowsseja olen toverille asennellu ja muutaman iltana ihan moneta tuntia pohtinut asiota ni kun sanoin että aikaa paloi ni kommentti:

"ei tuo vaadi yhtään mitään,senkun nappuloita painelee" Pisti oikeasti suututtamaan tuo(kin) lausahdus.
Juu ja lasipullon laitoin roskikseen ni sitä ei sinne saa laittaa se pitää viedä lasinkeräyspisteeseen.
No nyt kannoin roskani nurkasta kotiin ni eipä ole siitä vittuilemista.

Mutta eipä tästä taas  enempää.
tallennettu
Weeder
Sr. Member

« Vastaus #5 : Maaliskuu 12, 2010, 03:07:07 am »

Niinkuin faijani joskus: Elä vitussa rupee tekee mitään ilmatteeksi vaikka olisikin yhteiseen hyvään. Paskaa siitä seuraa loppujen lopuksi kuitenkin

EDIT: "Ja varsinkin ei ilman kirjallista sopimusta"

Tää on niin totta. Itsekin tullut tätä "hyväntekeväisyyttä" harrastettua ja sittenhän aina jos joku ei toimi tms. niin "tekijän" vika ja hän korjaa. Samasta syystä ei tuolla autopuolen harrastuksessa tehdä/oteta meidän talliin enää mitn maksutta. Kuititta tehdään jos joku haluaa mutta takuu loppuu siihen ku takavalot poistuu näkyvistä ja tämä myös "asiakkaalle" heti mainitaan. Tähän mennessä on hyvin ymmärrys tähän riittänyt, ja jos ei riitä ni vieköön romunsa merkkikorjaamoon.
Näin se menee...
tallennettu
Viheraho
Administrator

« Vastaus #6 : Maaliskuu 12, 2010, 03:31:33 am »

No modeemeissahan ei tosiaan ole eroja.
Katselin että tuo paska mikä tuon hemmon on ni näyttää olevan ihan täyttä paskaa.
Mutta koska se toimii sillä kotona ni vika ei silloin voi olla siinä.
nauttikoot nyt sitten tosta modeemista perkele

http://murobbs.plaza.fi/ongelmat/625045-tw-ea501v3-dna-patkii.html

Suti ku testailin tuo paskamodeemi 242.67 kbit / s

tallennettu
^^Jaxe^^
Sr. Member

« Vastaus #7 : Maaliskuu 12, 2010, 04:42:31 am »

No kerrotaan nyt toinen hausta tässä hommassa.
Windowsseja olen toverille asennellu ja muutaman iltana ihan moneta tuntia pohtinut asiota ni kun sanoin että aikaa paloi ni kommentti:

"ei tuo vaadi yhtään mitään,senkun nappuloita painelee" Pisti oikeasti suututtamaan tuo(kin) lausahdus.

Sehän se juuri sitä aikaa vievää hommaa on, kun laitetaan windows sisään ja kaikki päivitykset ajureita myöten viimeisen päälle tarvitsee siinä jonkin verran tietämystä olla.
Kyllähän noita koneita pistää nippuun nopeasti eikä siinä kauan nokka tuhise.
tallennettu

Elämä on lyhyt. Nauti siitä.
sf6mtk
Sr. Member

« Vastaus #8 : Maaliskuu 12, 2010, 07:47:12 am »

Jep.. Itekkin lopetin mikrotukihommat sukulaisille ja tutuille yms... Siit ei koskaan seuraa mitään hyvää ku tekee ilmatteeks, sontaa saa kyl niskaan roppakaupalla ja aina pitäs olla tavotettavissa, ilmaisena puhelintukena.
tallennettu
Viheraho
Administrator

« Vastaus #9 : Maaliskuu 12, 2010, 10:55:20 am »

Jep.. Itekkin lopetin mikrotukihommat sukulaisille ja tutuille yms... Siit ei koskaan seuraa mitään hyvää ku tekee ilmatteeks, sontaa saa kyl niskaan roppakaupalla ja aina pitäs olla tavotettavissa, ilmaisena puhelintukena.

Sekin on huomattu.
Se NAT purkki joka siis on ollut minun ja lainassa tuolla toverilla kun olen saanut sitä netti yhteyttä käyttää ja kun siihen ilmesty warettaja sen purkin taakseni ni se oli kaatunut milloin viikonloppuna milloin milloinkin ni aina sitä piti olla boottailemassa.
Kun ei tajuta että ei noi kesä sitäpaketti liikennettä mitä sen läpi ajetaan.
Sitten ei olla valmiita maksamaan sellaisesta purkista joka sen kestää.
Eli joku ammattitason purkki.
Kyllä se tuollaisessa kevyessä toimisto yhteydessä menee kuten varaosahinnastoja lukiessa ja maileja selatessa mutta torrentit ja emulet vakioasetuksilla on liikaa.
No minuä toimitin huonoja laitteita kun ne ei tuota kestäneet.
Minulta loppui taito selittää miksi ei toimi ja miksi minun valitsema modeemi on tässä paikassa hyvä vaihtoehto miksi on iso kytkin jne jne.
Vaikeaksi todellakin meni.
tallennettu
Viheraho
Administrator

« Vastaus #10 : Maaliskuu 12, 2010, 11:38:23 am »

Ihan oikein, tuollasta vittuilua tartte kuunnella. Tapelkoot insinööri yksinään paska-dna :n kanssa. Virnistää

Tuossa DNA:ssa oli muuten viimekesänä sellasta että jostain syystä yhteydet Lahden keskustassa meni ja kun ne palasivat niin IP osoitetta ei aina tullut vaan se olisi pitänyt käsin hakea.
Sekin oli muuten minun syytä....
Ei nykypäivänä kuulema laitteita pidä kokoaikaa olla boottailemassa.
Vertasi autoon että ei mitä siitä tulisi jos autosta kokoajan pitää akun kenkää ottaa irti ja laittaa takaisin.
Vaikeaksi tosiaan meni tuo homma .....

Toisaalta kertomansa mukaan digiboxi (topfield) on usein vaatinut verkkojohdon poistamisen ja käynnistämisen uudestaan.
hieman on ristiriidasta tuo kommentointi.keksimällä keksittyjä narinoita ja vittuiluita.
tallennettu
ismolopeta
Hero Member

« Vastaus #11 : Maaliskuu 12, 2010, 12:21:47 pm »

ymmärrän sua pasi, toi on kyllä tosi vittumaista tuollainen narina, nimim. kokemusta on Epävarma
tallennettu

niin se vaan on...
Ola
Full Member

« Vastaus #12 : Maaliskuu 12, 2010, 12:37:22 pm »

Tää on just tätä. Kun on pässi, niin on pässi. Jos ei oo perehtyny tietotekniikkaan, niin aivan turha tulla vittuilemaan. Mutta itsekin kun kotona hoidan meidän tietokoneet ja netin, niin aina ollaan valittamassa, jos joku ei toimi. Välillä on käynyt mielessä, että tehkööt itse paremmin tai palkatkoon jonkun helvetin kalliin mikrotukihenkilön, joka ei saa laitteita toimimaan sen paremmin.
tallennettu

cpukamu
Hero Member

« Vastaus #13 : Maaliskuu 12, 2010, 13:11:28 pm »

Onko viitseliäisyyttä kokeilla toisen merkkistä ADSL-modeemia, onko tuossa kokeiltu ZyXEL Prestige 660H-61
mallia että jos toimisi sitten paremmin. Tuollainen taitaa kustantaa 50€ plus toimituskulut.
Tämä kyseinen ADSL modeemi sisältää 4-porttisen hubin.
tallennettu
simexi
Sr. Member

« Vastaus #14 : Maaliskuu 12, 2010, 14:54:35 pm »

Noit ZyXeleit on vinot pinot rosiksis.. ainakin eräällä tukulla. Jota ei enää kyllä ole. Näyttää kieltä Jotain vikaa olevinaan ollut(asiakaspalautuksia) ja lähes uutena meni roskiin..  Varmaan parilla kybäl saa käytettynä jos ei muuten.
tallennettu

Sivuja: [1] 2 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!